Jump to content

Paint.NET 3.35 Nederlands


JasperL

Recommended Posts

Nieuwe update van de Nederlandse vertaling. Deze kan gebruikt worden in 3.10 of 3.20 alpha 2. Pak het .zip-archief uit in de Paint.NET installatiemap en kies via Help->Language->Nederlands deze versie.

Suggesties om een nog betere vertaling te maken zijn altijd welkom op pdn310nl_(aap)_hattoheim.nl (vervang dan _(aap)_ natuurlijk door een apestaartje...).

http://www.megaupload.com/nl/?d=T6KVPFSJ

-----

New update for the Dutch translation. Can be used in 3.10 or 3.20 alpha 2. Extract the .zip-archive to your Paint.NET installation folder and select this version via Help->Language->Nederlands.

Suggestions to improve the translation are always welcome at pdn310nl_(ape)_hattoheim.nl (replace _(ape)_ with the at-sign of course...).

http://www.megaupload.com/nl/?d=T6KVPFSJ

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

I see different files:

folder resources is to translate the about

files:

- PaintDotNet.Strings.3.NL.resources is the actual file I guess (correct?)

- PaintDotNet.Strings.3.NL.resx (this is a new file, purpose and where to place it?)

thx

Link to comment
Share on other sites

You can edit the .resx file and create your own .resources file. Otherwise it isn't used. In de next release I will remove it from the zip file to prevent any confusion.

Link to comment
Share on other sites

Bovenstaande versie is ook geschikt voor Paint.NET 3.20 release candidate 1.

The version above can also be used on Paint.NET 3.20 release candidate 1.

Link to comment
Share on other sites

Om de installatie van de Nederlandse taal eenvoudiger te maken, heb ik er een installer omheen gebouwt.

De installer zou de directory waar PdN geinstalleerd is moeten detecteren en de bestanden op de juiste plaats plaatsen.

Als u PdN herstart zou standaard de Nederlandstalige taal geladen moeten worden.

Link: http://myckel.freeshell.org/PdN_Dutch_l ... -beta3.exe

Commentaar gewenst.

Myckel

To make things more user friendly I worked on an installer for the language pack.

It should detect the directory where PdN is installed and put the files in the right place.

At restart of PdN the Dutch language should be the default.

Link: see above

Feel free to test and post comments.

Myckel

Link to comment
Share on other sites

Paint.NET 3.20 is uit en om het nog makkelijker te maken heb ik de Nederlandse taalbestanden geïntregeerd met het originele installatieprogramma. Deze werkt nu in het Nederlands. U kunt het installatieprogramma gebruiken voor een nieuwe installatie van Paint.NET of als update voor een vorige versie.

Paint.NET 3.20 has been released and to make things easier I've integrated the Dutch language files with the original installer. This will now show in Dutch. You can use the installer for a new installation of Paint.NET or as an update to any older version.

Download:

http://www.megaupload.com/nl/?d=1O2IHVPT

Link to comment
Share on other sites

De vertaling is in beide gevallen hetzelfde, die is gemaakt door mij.

Myckel heeft een installer gemaakt die je NA de Engelse installatie van Paint.NET uitvoert. Je moet dus 2x een programma installeren:

1. de officiële installatie van Paint.NET 3.20 in het Engels

2. de installatie van de losse taalbestanden in het Nederlands

Ik vond dat dat makkelijker kon en heb alles in één gebouwd. De installatie van Paint.NET 3.20 doe je dan lekker in het Nederlands en als je Paint.NET daarna opstart verschijnt het ook meteen in het Nederlands. Kies dus deze versie. Voortaan zal ik ook geen losse taalbestanden meer verspreiden.

----

The translation is the same and made by me. Myckel has made een installer for addition of the language files AFTER you install Paint.NET. You have to install two applications.

I've integrated these into a one-step-installer. Installation of Paint.NET 3.20 is now completely in Dutch and when you launch te program it will show itself in Dutch too. Please pick this version. From now on, I won't release the language files seperately anymore.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 months later...
  • 3 weeks later...
  • 2 months later...
  • 2 months later...

Jasper,

(English translation below)

Het is alweer een tijdje geleden dat je de NL installer van Paint dot Net 3.35 beschikbaar hebt gesteld. Ondertussen is PdN alweer beland op v 3.36 en versie 4.0 is in aantocht.

Om de continuiteit te behouden in de Nederlandse vertaling van PdN, heb ik een vraag voor je.

Zou het mogelijk zijn dat je de .resx en .resources bestanden ( in een zip) beschikbaar stelt op dit forum?

Dit biedt een aantal mogelijkheden:

- Gebruikers kunnen ten alle tijden zelf de jongste (Engelse) versie van PdN installeren en de NL vertaling er handmatig aan toevoegen. (Een eenvoudige handeling)

- Anderen kunnen inspringen om de vertalingen aan te vullen

- Het omzeilt de omslachtige download via megaupload

Begrijp me niet verkeerd. Ik vind de NL-installers die je tot nu toe hebt gemaakt, ronduit fantastisch. Maar ik zou het prettig vinden als er altijd een NL-versie van PdN beschikbaar zou zijn.

Wat dat betreft is het natuurlijk het best wanneer Rick de NL vertaling in de standaard PdN integreert. Hoe staat het daarmee?

Groetjes,

Stephan

---------------------------------------------

It's been a while since you released the Dutch installer for PdN 3.35. In the meantime, v3.36 has been made available and 4.0 is coming up.

In preserving the continuity of the Dutch translation of PdN, I have a question for you:

Would it be possible to make the Dutch language .resx and .resources files available on this forum?

This has a couple of advantages:

- At any time, users can install the latest (English) version of PdN and add the Dutch translation to it by hand. (Not too difficult a task)

- Others can extend the translations as necessary

- It offers an alternative to the tedious route via megaupload

Please do not get me wrong. I think that the Dutch installers you've made are fantastic.

But I think it's also important to have a Dutch version of the latest PdN available at any time.

In this light it would be best if Rick were to integrate the Dutch translations into the standard PdN package. Any news on that front?

Cheers,

Stephan

Link to comment
Share on other sites

Jasper,

(English translation below)

Dutch only for this reply.

Het is alweer een tijdje geleden dat je de NL installer van Paint dot Net 3.35 beschikbaar hebt gesteld. Ondertussen is PdN alweer beland op v 3.36 en versie 4.0 is in aantocht.

Om de continuiteit te behouden in de Nederlandse vertaling van PdN, heb ik een vraag voor je.

Zou het mogelijk zijn dat je de .resx en .resources bestanden ( in een zip) beschikbaar stelt op dit forum?

Dit biedt een aantal mogelijkheden:

- Gebruikers kunnen ten alle tijden zelf de jongste (Engelse) versie van PdN installeren en de NL vertaling er handmatig aan toevoegen. (Een eenvoudige handeling)

- Anderen kunnen inspringen om de vertalingen aan te vullen

- Het omzeilt de omslachtige download via megaupload

Ik heb Jasper ongeveer 2 weken geleden gemailed met de vraag wanneer een nieuwe vertaling zal verschijnen. Ik heb hier nooit antwoord op gehad. Ik neem aan dat hij het te druk heeft. Van wat ik begreep toen ik hem mijn vertaling gaf (hij was er al aan begonnen, maar voor ons project hadden we al een draft klaar. Hij heeft die toen gebruikt. Hij gebruikte iets van een database achtige iets waaruit hij de bestanden genereerde. Omdat ik meerdere andere vertalingen heb lopen, vind ik het fijn als iemand het werk uit handen zou nemen en Jasper kon een betere installer geven, dan dat ik in staat zou zijn. Hoe hij dit precies doet weet ik niet, maar als hij informatie daarover zou kunnen geven, graag. Ik kan de vertaling dan wel weer opnemen. Enige waar ik geen beschikking tot heb is developer tools voor windows, en ben ook niet van plan die te kopen. Ook kan ik eventueel een site zonder reclame gebruiken om downloads aan te bieden.

Begrijp me niet verkeerd. Ik vind de NL-installers die je tot nu toe hebt gemaakt, ronduit fantastisch. Maar ik zou het prettig vinden als er altijd een NL-versie van PdN beschikbaar zou zijn.

Ik vind de NL-installers ook goed. Ik hoop dit weekend weer een nieuwe versie van De Vrije CD te releasen (waar PdN op staat), helaas wel nog met de 3.35 versie. Nederlandse taal is echt een vereiste om het op de CD mee te leveren.

Wat dat betreft is het natuurlijk het best wanneer Rick de NL vertaling in de standaard PdN integreert. Hoe staat het daarmee?

Zal nooit gebeuren. De enige geleverde talen zijn die door Microsoft geleverd zijn. Lees deze topic maar eens:

viewtopic.php?f=14&t=20864

Groetjes,

Stephan

Groeten Myckel,

Leiden Open Source Cluster, De Vrije CD

Link to comment
Share on other sites

Hai Myckel,

Is het dan een idee om - bij afwezigheid van een Nederlandse installer voor de jongste versie van PdN - de jongste .resx en .resources bestanden als download beschikbaar te maken?

- Zo kan iedereen een nieuwe PdN eenvoudig voorzien van een Nederlandse jas.

- En het biedt ook de mogelijkheid dat iemand evt. aanvullingen maakt op de vertaling.

Ik ben zo brutaal geweest de .resources en de subfolder Resources/nl van PdN-NL v3.35 in een zip te plaatsen.

Wie de jongste (standaard) PdN heeft gedownload hoeft alleen maar deze zip uit te pakken in de Paint.NET installatiefolder (meestal C:\Program Files\Paint.NET\).

(Windows Vista gebruikers zullen dit vanwege de UAC als Administrator moeten doen)

Stephan

(Attachment verwijderd. Nieuwere versie verderop beschikbaar)

Link to comment
Share on other sites

Hoi StephanP,

Ik ben net even gaan zoeken of ik de broncode kon downloaden, maar die blijkt niet meer aangeboden te worden. Dit plaatst de hele situatie voor mij in een ander daglicht. Dat een Nederlandstalige versie niet in de officiële versie bijgevoegd wordt, daar kan ik nog overheen komen. Maar doordat nu ook nog de broncode niet vrij downloadbaar is (met alle respect voor de hoofdontwikkelaar, ik snap z'n punt) wordt het voor mij heel onaantrekkelijk om dit programma nog op de CD aan te bieden. Blijkbaar moet ik toch maar weer overschakelen naar de GIMP.

Myckel

Link to comment
Share on other sites

Myckel,

Of dit nu de reden moet zijn om PdN van je OpenSource CD-distributie te verwijderen, lijkt me een beetje cru. Maar ja, het zijn niet mijn regels.

Het is inderdaad vreemd en jammer dat het bronbestand van de Nederlandse vertaling van PdN onbereikbaar is, althans momenteel.

We hebben nog wel de .resx van deze post in november 2007.

Het zou erg vervelend zijn als iemand alle vertaalwerk tussen PdN 3.20 en 3.36 overnieuw zou moeten doen.

Ik hoop dat Jasper deze gedachtenwisseling leest en zijn .resx met de gemeenschap wil delen.

Stephan

Link to comment
Share on other sites

Ik vind het moeilijk te verkopen als je software op een cd zet om vrije en open source software te promoten, terwijl de source niet eens beschikbaar is. Daarnaast is het niet om het een of ander, maar meer de samenloop van omstandigheden. Vrije software is toch voornamelijk om samen te werken en vertrouwen, om zo de software te verbeteren (en anders te forken, wat nu lastig zou zijn). Met de huidige gang van zaken zie ik teveel wantrouwen en is PdN eigenlijk niet meer dan een freeware programma.

Betreffende de vertaalsituatie, ik zal Jasper nogmaals mailen, kijken of ik nu wat meer respons krijg. Je hoort nog van me.

Link to comment
Share on other sites

Oké,

Ik heb even de handen uit de mouwen gestoken en een update Paint.Net 3.36 NL pakketje gemaakt.

Uitgangspunt was het .resources bestand van JasperL's jongste Paint.Net 3.35 installer. Met een tooltje resgen.exe heb ik deze weer kunnen terugvertalen naar een XML .resx bestand. En vervolgens heb ik de nieuwe teksten van PdN v3.36 toegevoegd en vertaald en nog een paar kleine verbeteringen gemaakt.

Het is geen volledige installer, zoals de eerdere bijdragen van JasperL, want dat kan ik niet.

Met dit kleine pakketje kan elke jongste versie van PdN worden voorzien van Nederlandse taal.

Dat doe je alsvolgt:


  • [*:3dyidb5e]Download en installeer de jongste
standaard Paint.Net
[*:3dyidb5e]Als je PdN al geïnstalleerd hebt is dat ook goed
[*:3dyidb5e]Download de hieronder beschikbare PaintDotNet.Strings.3.NL.zip
[*:3dyidb5e]En pak deze uit in de PdN installatiemap (meestal C:\Program Files\Paint.Net\)
[*:3dyidb5e]Start Paint.Net op en gebruik het menu Help - Taal om Nederlands te kiezen

Veel plezier met Paint.Net in het Nederlands.

Stephan[attachment=0]PaintDotNet.Strings.3.NL.zip[/attachment]

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...